fredag 6 juni 2008

Jaha, min examen hur var den?
Fråga inte mig jag har ingen aning men jag skulle kunna sammanfatta den med två ord, sorg och tårar. Tårarna var jag bra på att kontrollera(eller inte) och de kom faktiskt inte förrän nån gång efter klockan 10. De första tårarna kom när vår älskade SO-lärare EKU kom ut ur skolbyggnaden och jag sa "EKU, vi har en present till dig", hennes ögon tårades och hon svarade "Nej, har ni?" och mitt svar blev "Gråt inte EKU" och räckte fram en merci-ask, tio rosor och ett tackkort. Sen kramade vi varandra och jag grät och hon grät. Sen fick hela klassen varsin blöta kram från EKU innan hon gråtandes gick därifrån. Jag fortsatte att gråta och mina klasskamrater kollade på mig. Sen torkade jag tårarna och gick omkring och fast jag inte ville smågrät medan alla nior kramde lärarna. När det var slut kom det värsta, när jag skulle säga hejdå till min älskade tyskalärare Birgitta. Jag sköt upp på det hela examen men tillslut var jag tvungen att gå fram om hon inte skulle hinna åka hem så jag gick fram till henne och medan jag försökte hålla tillbaka tårarna gav henne en ros. Sen kramade hon mig eller jag henne, jag vet faktiskt inte men i alla fall så började jag gråta och hon grät också. Sen sa hon
"Jag önskar att jag hade kunnat få följa med dig hela vägen upp" eller nått sånt och då rann tårarna verkligen. Sen kommer jag inte ihåg vad jag sa eller vad jag gjorde, det enda jag kommer ihåg är att jag en liten stund senare gick därifrån storgråtandes till de av mina vänner som var kvar, där de kramade mig och torkade mina tårar eller fösökte i alla fall. Ett stort tack till er, ni är bäst. Sen gick jag omkring och grät lite tills bussen kom och då sattade jag mig gråtandes i bussen och åkte hem.
Madde,Krissi och jag

Madde,Madge,Krissi och Johanna

Fiff,bögCanon,Matilda och Rebecca

Lärarkramar

Aufwiedersehen

2 kommentarer:

Smultrontott sa...

Kära kusin ;/ *kram*

Veronica sa...

naww, lilla blötis ^^
om du grät i sjuan... hur kommer nian gå då? oo'
nåja, kraaaam iaf <3