fredag 19 september 2008

Hej älskade läsare.
Lite uppdatering borde kanske vara bra.
Skolan tar upp all tid så jag hinner aldrig blogga tyvärr. Jag ska försöka bättra mig.
Veckan har varit en ganska bra vecka bortsett från att man på torsdagen vaknade av att man höll på att frysa ihjäl, strömavbrott. Det var inte en bra start på morgonen, hela dagen blev förstörd. Men, men sånna petitesser överlever man ändå. På onsdagen fick vi faktiskt spela lite mer Chefrens Pyramid på elevensval även fast Anna sa att vi inte skulle få göra det, vi är duktiga på att övertala folk. Tisdagen var förresten en helt underbar dag, jag älskar tisdagar. Ni som även kollar på min bilddagbok vet det, tror jag. Idag var också en mycket trevlig dag. Det började med SO då vi skrev på brottshistorian. Det går ganska bra, jag vet ungefär vad den ska handla om men det är så jobbigt att koncentera sig bland 28 andra tonåringar. Efter det hade vi NO, jag hade lyckats glömma böckerna hemma men det gick bra i alla fall. NO är awesome. Efter det hade vi engelska, vi gick igenom läxan och sånt. Sen var det lunch som lyckades bli awesome även fast maten inte var speciellt god. Vi åt med Anna (Matte/NO-läraren you know) och Felicia berättade om vår teori. Vår teori är att lärarna grupperar sig i matsalen, Matte/No-lärarna sitter tillsammans, språklärarna sitter tillsammans och skolsyster och hennes gäng sitter tillsammans etc. Anna sa att hon inte tyckte det men hon sa att et kunde bero på att hon är så "trög" och inte fattar att alla andra grupperar sig. Vi frågade Mona(Matte/NO-läraren you know) också, hon sa typ att det kanske var så. Men det var i alla fall en fett rolig lunch speciellt när Anna dissade lärarna. Ingen fattar.... Okej, i alla fall så hade vi tyska sen. Det var roligt eller nått. Maja och Linnea hade i alla fall väldigt roligt åt mig och mitt "Jag blir så arg!". Ingen fattar det heller... Internskämt är bäst men borde inte skrivas på bloggar. Men jag gillar internskämt. Sen hade vi svenska, då läste jag Breaking Dawn. det går sakta men säkert framåt. Snart klar. Sen slutade vi. HELG! På kvällen spelade jag match mot ÄIF, 2-2. Vi kom 2:a i serien tror jag. Sen så jag på tv med mamma och nu sitter jag har och nöter "The Winner Takes It All" med Meryl Streep. Min far sa nyligen att jag måste gå och lägga mig så jag får väl göra det då. Förlåt för detta långa onödiga inlägg.
Aufwiedersehen
"Har du godis i skåpet?"-Mona

2 kommentarer:

Christine sa...

The winner takes it all är awesome, Meryl är awesome...allt som har med ABBA att göra är AWESOOOME!! Om du vill kan jag skicka sv. versionen av the Winner till dig ^^

gladfåret.:) sa...

Internskämt regerar!<3 :D