söndag 19 oktober 2008

Nu är kvällen kommen och ännu en dag har gått.
Dagen började med att jag så hett klädde ut mig till 80-talsmänniska, eller något liknande. Sen har jag städat rummet, lagt pärlplattor och myst på lite. Åhh, vad jag längtar till snön. Det är en sån jobbig övergångsperiod just nu, det är inga fina löv på träden och det är inte snö. Alltså dåligt. Det är så kallt ute att om man står bortvänd från någon kan folk tro att man röker. Dåligt exempel men ni fattar vad jag menar. Jag älskar när det är kallt ute, det är så mysigt att bara krypa upp i soffan med en bra bok och en stor kopp te. Det kan knappast bli bättre. Det har varit så fullt upp i skolan att jag har inte öppnat en bok (bortsett från skolböcker) på ungefär tre veckor. Det är hemsk. Jag lånade Molly Moon 4 (eller 5?) av Hanna för typ hundra år sedan och hon borde får tillbaka den snart. Jag saknar att bara sitta och läsa, jag får nog spendera höstlovet på att läsa. Inte hela tiden såklart, måste ju hinna umgås också såklart. Och jag älskar att ha varma kläder på mig. Stickade tröjor och raggsockar är nog det bästa som finns. Det verkar som att min mor och min bror ska se på ensam mamma söker så jag antar att jag helt enkelt får gå ner i källaren och se på tv där istället. Imorgon är det skola igen, både kompisstödjarmöte och elevråd. Jag känner mig positiv inför att gå i skolan igen, bara en vecka till höstlov.
Aufwiedersehen

1 kommentar:

Smultrontott sa...

Pärlplattor <3 Nostalgi! Ledsen att det inte blev något te igår ;< tycker vi får ta och dricka te och göra pärlplattor på lovet! ;D