lördag 15 november 2008

Hej, jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat på otroligt länge.
Anna klagade lite på mig för någon dag sedan.
Jag vet faktiskt hur jag kan uppdatera, jag kan ge er ett av många dagens citat som i vanliga fall bara skickas ut till några på min kontaktlista (säg till om ni vill bli uppskrivna på den listan).



André Laitila(till mig): Din framtid är på gatan!



Ungefär så snälla är de nya sjuorna, haha.
Sen så har vi haft MR-dagar torsdag och fredag, det visade sig i slutändan vara hyfsat roligt. Jag har skrattat mycket men när ämnet är mänskliga rättigheter kommer även en del åsikter fram som är förvånade och förargande att höra (jag känner mig väldigt diplomatisk just nu). Redovisningen gick nog ganska bra men det känns som att jag pratade för fort. Det var i alla fall två roliga och intressanta dagar. När jag kom hem den dagen så fick jag efter ett tag ett skypemeddelande från underbara Anna där det stod att mugglenet hade en ny trailer och det var happiness. De skulle sända live men vi fick just gäster så jag kunde inte lyssna på live mugglecast. Det var tråkigt men gästerna var det ju inget fel på och jag umgicks med Ida hela kvällen och vi hade det så trevligt så. När gästerna hade åkt hem lade jag mig och läste "När änglar faller" av Tracy Chevalier. Jag älskar hennes böcker. I alla fall så fortsatte jag att läsa den imorse och sen läste jag ut den. Den var awesome. Efter att jag hade läst ut den började jag läsa "Damen med enhörningen" även den av Tracy Chevalier. Jag var på en promenad med Daniella (väldigt trevligt) och sen fortsatte jag att läsa. Nu har jag läst ut även den och läser nu "Fem personer du möter i himlen" av Mitch Albom. Så min dag har bestått av läsning, läsning och åter igen läsning. Det mysiga med Tracy Chevaliers böcker är att en del av orden i personernas dialoger står på franska så nu går jag omkring och säger saker som "Non, mon petite". Det är säkerligen inte korrekt franska,så jag ber så mycket om ursäkt till dem människor som kan franska men ni får gärna rätta mig. Jag tycker att "chérie" låter otroligt fint också. Jag vill kunna franska. Nu ska jag återgå till läsandet ett tag till och troligen sluka en till kopp te.
Aufwiedersehen

1 kommentar:

smultrontott sa...

"Nej, lilla min" tror jag det skulle vara. GRattis till att du bloggar igen :D Våran generation är så uppmuntrande och positiva! Speciellt 95orna *cough*... om jag inte har fel så tillhör du dem?
Och jag har inte fel