lördag 22 november 2008

Idag såg jag på twilight med Johanna och Madelene.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen, självklart var den ju bra men inte så bra som den kunde ha varit men ändå hur bra som helst. Det är ju faktiskt nästan omöjligt att göra en dålig film om twilight. Jag älskade hur dem gjorde Alice. Hon såg perfekt ut. Edward var inte alls sosm jag förväntade mig, han ska ju vara breathtaking och det var han verkligen inte. Det är ju så att när han kommer i solen så ska han glittra och det gjorde han fast inte alls som jag föreställde mig det. Jag hoppas bara att filmen inte förstör hur jag ser på boken och karaktärerna. Jag älskade när Stephenie Meyer var med. Jag älskade även hur filmen var filmad, hur de hade valt platserna etc. Jag ville bara vara där och fota allt som hände, det var så vacker bakgrund och allt så det hade blivit otroligt vackra bilder. När jag kom ut från bion så gillade jag inte riktigt filmen men nu några timmar senare så börjar jag gilla den mer och mer. Nu ska jag nog sova.
Aufwiedersehen

3 kommentarer:

Anna j. sa...

Hur avundsjuk jag är på dig just nu går inte att beskriva med ord .____.
mwen jag och kajsa ska iaf gå nästa vecka :D
Så jag behöver alltså inte klä ut mig till emo va? >____________<

Denise sa...

Nej, du behöver inte klä ut dig. Hahaha. Han som rev biljetterna kollade knappt på mig.

Marina sa...

Jag älskade den från första stund! jag tror det skulle vara svårt att göra en bättre film av boken. Edward är inte så snygg som man ville att han skulle vara men ändå, det finns ju ingen så perfekt som edward i verkliga livet. Boken är ju 1000 gånger bättre och det kommer jag alltid tycka. Jag är bara rädd för att dom kommer slappa till uppföljaren så den blir skit. Och miljön och allt var så sjukt vacker. jag fick gåshud genom hela filmen.
underbart! <3