fredag 21 november 2008

Så fredag igen och jag bloggar så att jag ska slippa städa den öppna spisen (läs mammas kommentar på ett tidigare inlägg). Dagen började med SO och vi (jag och Felicia) kom underfund med att nattvarden bestod av vin och lingongrova (inte oblater utan lingongrova). Det var ganska roligt tyckte jag i alla fall. Efter det hade vi NO (kan det bli bättre?) och vi antecknade lite och vi såg en film om ämnesomsättning och matsmältningsorganen Hon som pratade i filmen gjorde många konstpauser men det var en jättebra film i alla fall. Sen hade vi engelska och vi fick ny läxa och så vidare. Sen var det lunch, kebabpanna. Ingen kommentar. Efter det var det tyska och det var mysigt. Vi hade läxförhör och sen såg vi på Grease. Den är så himla bra, jag kan typ hela filmen utan till. Mina klasskamrater börjar undra lite. Vi slutade dagen med lästimme på svenskan. Jag läste Kallocain av Karin Boye (som Miriam rekommenderade) och den är faktiskt riktigt bra. På bussen hem frågade Felicia om en man var ett fruntimmer och ja, det var lite småroligt och vi skrattade även åt när man "switchade" mellan två bilder. Hahaha, vår humor är bäst. Det var alpha ikväll och det var mysigt som vanligt. Nu är det idol och jag är orolig, Anna får inte åka ut.
Aufwiedersehen

1 kommentar:

Ezuerpo sa...

Du glömde min otroliga humor på SO:n.
"Ta staven i din hand Mose! Med den ska du utföra under!"