onsdag 31 december 2008

Andra kvartalet:

APRIL: Månaden började med att jag anmälde mig till Erised. Jag var överlycklig och hoppade omkring hela dagen. Jag upptäckte Håkan Hellström (Tack Erica!) och jag nötte Åtalad för mord, åh vilken underbar månad det var! Mamma fyllde 40 och vi hade kalas för henne och på bilddagboken lade jag upp bilder med bildtexter i form av beatleslåtar i princip varje dag i flera veckor. Det började bli vår så jag var utomhus och fotade en massa hoppbilder. På skolan roade vi oss också. Vi såg på en massa film. Med EKU såg vi Björnbröder 2 och med Lisbeth Witches. Den dagen hade jag omaka sockar(hahaha, om ni ville veta). Jag var också hos tandläkaren under lunchen så jag åt lunch på SO:n medan vi såg på Björnbröder 2. Det var awesome och den kvällen kom Bröder i Mjukisbyxor -Krissi (also know as Madelene, Johanna, Madeleine och Felicia) till mig for a sleepover! Vi såg på Music and lyrics och läste roliga historier och pratade och allt möjligt. Det var i April som jag skapade min blogg också, hurra hurra! I April lärde sig Anna även skillnaden mellan en NÖRD och en TÖNT. På NO:n höll vi på med reaktionsformler, kan det bli mycket bättre?

MAJ: Elin kom i maj. Elin, Pia och jag gick på stan och vi fikade och hade allmänt roligt. I Maj hoppade jag på kryckor och de sista dagarna i maj var obeskrivligt mysiga. På idrotten spelade de brännboll och jag satt bredvid och fotade. Underbart. Tyvärr så hade vi vår sista lektion med EKU i Maj och det var mindre roligt. Jag pluggade på studsmattan och vi hade SO-teater och vi gick ner på konsum och köpte glass och allting var så fint! Vi spelade även fotboll mot några 97:or en solig fredag. Vi vann, såklart! Åh, Maj var en månad fylld av sommar och sol. Jag saknar den tiden.

JUNI: I Juni hade vi vår sista lektion med Birgitta, det var inte trevligt alls. Jag hoppade inte på kryckor längre men då hade jag istället stukat tummen så jag hade en lindad tumme. Det var mentorsdag och den var väl helt okej bortsett från att lärarna inte hade med sig något vatten så vi satt i väldigtmångamenjagvetintehurmångagraders värme i TRE timmar utan vatten. Det var brännbollsturnering som jag tyvärr inte var med i (p.g.a. min hand) så jag satt i värmen tillsammans med Madge, Fiff och vid ett tillfälle Ellinor. Det var jättemysigt! De nuvarande sjuorna hade skolavslutning som vi så gärna närvarade vid. Det var mysigt men lite sorgligt så jag fällde en eller annan tår. Sen hade vi vår hemska skolavslutning, usch. Jag vill verkligen inte gå in på detaljer men om ni nu verkligen vill veta, kolla i bloggarkivet. Det var en tårfylld avslutning i alla fall. Resten av Juni spenderades med vistelser hos mina kära kusiner, dels på Varvsgatan och dels i husvagnen i Krokvattnet. Härliga tider. Vi hade kalas för Daniella och ja, det var mysigt och varmt. Jag åkte öven till Kiruna med fotbollslaget och i Kiruna hade dem snö(!). Sjukt. Erica kom hit upp också. Det var jättemysigt och jag saknar henne

Inga kommentarer: