söndag 7 december 2008

Jag vill be så hemskt mycket om ursäkt för att jag har varit så otroligt dålig på att blogga. Det är skandal. Det är snart jullov och då ska jag vara riktigt duktig på att blogga, det lär väl bli en hel del tedrickande med kusinerna och då kan man ju alltid blogga, åtminstone med lite bilder. Jag kan ju ta en snabb genomgång av veckan. Måndagen var en ganska bra dag fast egentligen inte för vi fick veta att Jessica kommer att sluta efter jul och det är hemskt. Jag kommer att sakna henne jättemycket och det tror jag att vi alla kommer. Vi började skriva brev till tyskar på tyskan och så vidare. Tisdag var en riktigt rolig dag. Började med HK teori, teknik och syslöjd. Sen var det NO-eftermiddag och det är ju aldrig fel. Carola var ledig så vi hade en vikarie som vr otroligt rolig, Cecilia hette hon. Vi hann både leka "huvud, axlar, knä och tå" och någon lek då man skulle peta på varandra handflator (som man hade bakom ryggen, väldigt svårt att förklara). Det var i alla fall en eftermiddag full av skratt och NO, en underbar eftermiddag helt enkelt. På onsdagen hände inte så speciellt mycket, vi hade elevensval och sånt. Det var en trevlig dag tror jag, mitt minne är inte alltid det bästa. På torsdagen spenderade jag och resten av Bergskolans kompisstödjare förmiddagen på kompisstödjarutbildning och sen fick vi lunch på Waldorf, det är sånt man aldrig tackar nej till. Vi njöt av maten och det blev ganska många skratt då också. Eftersom Carina hade glömt busskortet så fick vi gå tillbaka till skolan, det tog betydligt längre tid än det borde ha gjort eftersom det var fruktansvärt halt men vi överlevde och det är ju det viktigaste. Fredagen började med SO och bibelkunskap och fortsatte med NO och betygssamtal och vi fick tillbaka proven/läxförhören. Dagen fortsatte med engelska och oförberett engelskaprov (reading och grammar). Jag tror att det gick bra och jag hoppas verkligen det. Vi hade också tyska (,där vi såg på Grease och hade läxförhör) och svenska (,där vi fortsatte med vårt arbete). Efter skolan gick jag på stan och handlade julklappar, jag hittade en del men jag är fortfarande inte klar. På kvällen var det Alpha och det var väldigt trevligt. Nu orkar inte jag skriva något mer för jag borde verkligen sova.
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: