fredag 19 december 2008

Och nu är det jullov.
Känns ganska skönt faktiskt.
Dagen började med bollspelsfinaler, 7A vann, vi (8A) vann och 9B vann. A-enheten for the win helt enkelt! I 9B mot lärarna så vann... ja, det finns lite delade meningar om det. Enligt Anna och Sandra vann lärarna och enligt publiken och domaren så vann 9B. Vem ska man tro på, tro på tro på när, tro på när allt är såhär? Hahahaha, min humor! Efter finalen gick vi upp på A-enheten och jag satte mig ner i A2 och såg på Mamma Mia, dock bara de sista tjugofem minuterna. Helt underbart. Det är en så otroligt bra film. Efter det gick vi omkring litet. Vi gick till det "tysta rummet" som hade förvandlats till "fira-8As-vinst-rummet". Det var trevligt. När det var lunch var jag otroligt smart, eller inte. Jag tog minus mjölk gröt istället för minus laktos gröt. Jag fick alltså vattengröt. Usch! I matsalen kom lärarkören och sjöng. Det var jättecharmigt. Dagen slutade med betygsutdelning och fika. Vi sa hejdå till Jessica som inte kommer att vara kvar efter jul. Jag kommer att sakna henne.
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: