måndag 26 januari 2009

Måndag igen och ett nytt inlägg från mig.
Det har faktiskt varit en riktigt trevlig dag.
Vi började med mentorstid (WOW!) och vi fick veta att Åsa inte skulle kunna ha lektion på SO:n. Det betydde att vi skulle sluta efter matten alltså trettonochtrettiofem. Det gjorde min dag. ATt komma hem när det fortfarande är ljust ute är verkligen underbart. Efter mentorstiden hade vi tyska och efter det hade vi ett långt hål. Jag och Kristin bestämde oss då för att (först gå till fiket men det har inget med berättelsen att göra) prata med Åsa och se om det skulle gå att lösa så att Kristin, Madeleine, Johan och Patrik skulle få åka hem med vår buss även fast de inte hade busskort. Så Åsa fick vänta i telefonkö och under tiden stod vi där i personalrummet och jag drack sakta upp mitt te. Efter att ha suttit i denna telefonkö, med norrbottniska engelska, ett tag så fick Åsa äntligen tag på någon men inte ska ni tro att hon hade ringt till rätt ställe. Hon ringde då till nästa nummer och det "löste" sig. Vi hade då stått i personalrummet ett bra tag. För att se det från den ljusa sidan så fick vi oss en hel del skratt i alla fall. Vår nästa lektion var idrott och den hade vi alla sett fram emot. Vi var förberedda på skridskor och om det är något som kan få oss att hoppa upp och ner av idrott så är det skridskor. Tyvärr, så visade sig det att det inte fanns hjälmar åt oss så till Johanna förtvivlan fick vi åka skidor. Vi överlevde såklart och vi fick även prata lite med några ettor. Till lunch fick vi fisk eller laxlåda. Det finns inte mycket jag gillar så mycket som laxlåda. Det är verkligen bland de godaste maträtterna de serverar på skolan. Jag blev såklart lycklig och jag åt till och med laxlåda med mjölk bara för att jag skulle få laxlåda. Mattanten var så vänlig och hjälpte mig så att jag skulle få så lite sås som möjligt, jag tror inte att de är vana att folk gör ett glädjehopp när de ser att det serveras laxlåda. Efter lunch hade vi alltså vår sista lektion, matte. Vi hade vikarie och lektionen gick allmänt bra fast alla räknade ner minuterna tills att vi skulle få sluta. Efter att vi hade slutat så fick vi söka upp Åsa igen eftersom vi inte hade fått något riktigt svar ännu. Vi spenderade alltså ännu mer tid i personalrummet men till slut löste det sig. Bussresan hem var väldigt trevligt och jag må säga att Kristin är otroligt duktig på att skriva sms under ett annat namn. När vi kom tillbaka till Klöverträsk så kom vi fram till att vi behövde ett sätt at spendera tiden innan Barbro skulle komma och hämta Kristin och Madeleine så jag och Madeleine bestämde oss för att ha "party". Det gick helt enkelt ut på att dansa. Det var väldigt underhållande och väldigt roligt. Jag hoppas verkligen inte att Kristin filmade oss. När jag kom hem upptäckte jag elephant attack. Jag måste säga att de flickorna är otroligt duktiga. Ett onödigt långt inlägg, jag ber om ursäkt. Nu har jag bara en sak till att säga innan jag ska sluta skriva.
GRATTIS AGNES!
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: