fredag 13 februari 2009

Fredag, nu är det äntligen helg.
Jag tycker att jag skriver så varje vecka men det är för att fredagar är så undrebara. På fredagar vet man att man har en hel helg framför sig då man kan vila upp sig och så vidare.
Det var i alla fall en mysig dag på skolan. Fiket-Linnea hade en lapp i fiket där det stod att vi skulle sprida glädje och typ krama de vi mötte. Vi tog tag i det och fetr skolan sprang vi omkring och kramade en massa människor. Jag kramade en hel del människor som jag inte burkar kramar men alla älskar kramar. Kramar är bäst. Anyways, dagen började med SO och då jobbade vi på med grupparbetet. Jag kom fram till att Vasco da Gama var en elak människa. Det är inte okej att bränna upp folk. Skämmes på honom! Nästa lektion var NO:n och där fick jag mitt dagens citat. Jag tror dock inte att det är passande här, folk kan ta illa upp. Efter ett tjugofem minuter långt hål hade vi engelska och vi fick ny läxa etc. Lunchen var inte speciellt god men vi fick lära Anna en hel del om kändisvärlden. HAHA. Inte för att vi är experter på det precis men ja, lite kan vi ju i alla fall. På tyskan såg vi på film och hade muntligt läxförhör. Sista passet på dagen var svenska oh det var lästimme så vi läste bara. En guldstjärna till Lisbeth som bjöd oss på gelehjärtan. Ett bra slut på skolveckan. På bussen hem lyssnade jag och Felicia på Absolute Musicals, en fantastiskt bra skiva. Tack Ewe och Linnea! När jag kom hem trotsade jag kylan och gick ut och fotade lite. Efter det slängde jag mig i soffan och såg på How I Met Your Mother och Hell's Kitchen. Klockan nittonnoll var det Alpha och där var jag såklart! Jag orkar verkligen inte skriva mer och jag tror att jag håller på att bli sjuk men det får jag inte bli!
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: