måndag 2 februari 2009

Hej igen, det är bloggnarkomanen som skriver.
Denna dag började med ändlöst med flum på mentorstiden. Jag tror dock att det inte var så många andra som hade roligt. Johan var väldigt förvånad över min humor efter lektionen. Efter mentorstiden var det tyska och vi fortsatte med våra dialoger. Matilda och Elisabets dialog var minst sagt.. intressant, "Guten Tag! Ich bin ausländer!". Nästa lektion var idrott och vi spelade idrott. Jag var otroligt peppad på handboll idag (av någon konstig anledning) och jag sprang och sprang och sprang. Det var väldigt roligt i alla fall. Lunchen var inte så speciellt god men sällskapet var precis som vanligt mycket trevligt. Matten var också väldigt trevlig och efter det var det dags för det 8A hade gruvat sig för i flera veckor, SO-prov. Jag måste säga att det gick bättre än jag trodde men jag var inte klar klockan femtonnollnoll. Vid den tidpunkten hade jag cirka fem punkter kvar. Som tur var kunde jag hoppa över två av dem på grund av att jag hade svarat på dem i en tidigare fråga och en fråga skulle man svara på med två ord. Kring femtonnollnoll blev jag och Madeleine ensamma kvar i BSO (bortsett från Åsa så klart) och vi fick stressa oss igenom de sista frågorna så att vi inte skulle missa bussen. Vi hann i alla fall klart med provet och bussen. Hurra för oss! När vi kom hem såg vi på en massa parlamentet-klipp på youtube och sen såg vi på lipstick jungle från förra veckan. Det var hemskt bra och nästa avsnitt är ikväll och jag kan knappt vänta. Nu sitter jag här och lyssnar på sound of music soundtracket. Jag måste plugga svenska nu eftersom det är nästa prov på tur.

Aufwiedersehen

2 kommentarer:

Poffe sa...

Jag vet inte varför, men ditt liv känns så roligt att läsa om eftersom du hela tiden är positiv... Ja, jag gillar att läsa om det i alla fall :)

Vickan sa...

Man blir alltid lika glad och pepp efter att fått höra några glada ord från dig. :D Lycka till med svenskaprovet, jag tror du fixar det galant!

GO GIRL!