tisdag 3 februari 2009

Hej och välkommen till ännu ett inlägg om Denises liv.
Tittare som lätt blir uttråkade varnas.
Först och främst vill jag ge en guldstjärna till de personer som kommenterar så fint. Sånna kommentarer gör min dag. Puss på fina kommentarer helt enkelt.
Dagen började med HKK och vi skulle göra potatis och purjosoppa, hallonkräm och scones. Jag jobbade med Madeleine och jag måste säga att jag tror att vi lyckades superbt. Annat kan man ju säga om Mathias kräm, bild kommer längst ner. En annan sak som kanske inte var så lyckad var när jag så snällt skulle smaka Fredriks soppa men han sa inte att den var kokhet! Jag har alltså bränt sönder tungan. På syslöjden hade vi vikarie och på något sätt lyckades jag och Madeleine faila totalt med mina vantar så vi var tvungna att dra upp en massa. Efter det hade vi lunch som var ovanligt god. Köttbullar och makaroner stod det på dagens menu. Vår nästa lektion var NO-labb och även där hade vi vikarie, Cecilia. Det var hon som frågade om Mathias hade spasmer förra gången hon hade oss. Idag fick vi springa upp och ner i trappan i två minuter. Det låter inte jobbigt men det var det. Efter springturen skulle vi ta pulsen på oss själva och så vidare. Sista passet var det NO och vi jobbade med instuderingsfrågor med mera. Det underbara var att vi flyttade upp lektione tio minuter så vi hann hem med trebussen! Awesomeness. I kväll var jag på fotbollsträning och det kändes så himla bra. Det är härligt att spela fotboll. I morgon har vi handboll på idrotten och jag är peppad, jag vet inte vad som har hänt. Jag har helt plötsligt börjat bli en träningsnarkoman, HAHA. Kanske lite av en överdrift men ni fattar. I morgon är det dags för svenskaprov, wish me luck!
Aufwiedersehen

2 kommentarer:

Vickan sa...

Åh, fotbollsträningar <3 tusan vad jag saknar den tiden då man hade träningar efter skolan.

Det låter som att du haft en lyckad dag ännu en gång, hoppas det håller i sig :D

Ch/Huvudvärk sa...

Ah, när lektioner flyttas så man hinner med buss = awesome! Min buss går en gång i halvtimmen och vi tycks alltid sluta två minuter efter den går...

ååååh fotboll <333 jag spelade förut, men sen blev mitt lag så drygt och musiken blev mer awesome x)

Hoppas provet gick bra!