torsdag 26 februari 2009

Idag hade vi klassiker. Mina ben gör ont. Jag vill inte ens tänka på hur det ska kännas imorgon. Eller på lördag. Min älskade mor sa så här "och på lördag, när du ska ha fotbollsträning, då kommer det vara värst" sen skrattade hon sitt mest skadeglada skratt. Tack mor, det gjorde allt mycket bättre. Idag har jag alltså åkt 1,2 mil på felvallade skidor, great. Om jag ska vara ärlig så var det ändå ganska kul, tror jag. Det började med att vi inte visste om vi åkte rätt, bra början liksom. Jag gjorde felet att jag började med att ta i en massa och det var kanske inte så bra. När jag hade kommit halvvägs så bjöds vi på varm saft och vatten. Tillbakavägen var hemsk eftersom jag var så hemskt trött men det som gjorde så att jag orkade var att alla hejade på när man körde förbi dem osv. Det gjorde det betydligt lättare men det var ändå väldigt jobbigt. När jag kom tillbaka (kring trettontio eller femton)så blev jag avkryssad och när jag tog av mig skidorna så skakade mina ben lite smått sådär och jag orkade verkligen inte röra mig. Så jag stod bara där ett tag och pratade med Mona och Anne innan jag tog sats och hämtade mig lite saft. Kring tio i två gick jag till bussen och eftersom jag hann med tvåbussen så var jag hemma tidigare och det var verkligen skönt. Jag har verkligen inte tid att skriva mer nu eftersom vi har prov imorgon och jag måste plugga och sen ska jag sova. Åh, älskade sömn.

Aufwiedersehen

1 kommentar:

Vickan sa...

Du är riktigt duktig Denise och fotbollsträningen fixar du och benen galant! Se till att värm upp musklerna lite nu och stretcha/tänj lite.