torsdag 19 februari 2009

"Ljud av norrsken är väldigt ovanligt och det finns många personer som har sett massor av norrsken utan att någonsin ha hört det."(http://www.irf.se/norrsken/Norrsken_ljud.html)

Det där bevisar att jag är så cool. För jag har hört norrskenet.
En kväll när jag var en liten liten flicka och gick i fyran. Jag var på väg till bygdegården för det var ungdomsgård. När jag kom till Birger och Britts dåvarande hus så stannade jag och kollade upp mot himlen. Det var en sådan där klar kväll och kölden bet i kinderna. Det var ingen annan i närheten, alla satt inomhus den kalla kvällen. När jag stod där så hörde jag det. Det knastrade. Det var en magisk känsla. Jag stod där i säkert tio minuter, jag stod i kylan och bara lyssnade. Det var rogivande. När jag började gå igen så kände jag mig så speciell. Jag hade hört norrskenet.

Aufwiedersehen

1 kommentar:

Elin/Sugar sa...

Jag vill se (och höra) norrsken! :O