torsdag 12 mars 2009

Här kommer det inlägg som är tänkt ska förklara de tidigare inläggen.
Dagen började med att jag släpade med mig en tung ryggsäck, ett par skridskor och en kameraväska till bussen. Härligt. Eller inte. När jag väl kom på bussen så tror jag att jag lyckades smälla till busschaffören med mina skridskor (förlåt!). Bussresan spenderades genom att diskutera gamla tvprogram med Lisa och André. När vi tagit oss av bussen med all vår packning efter att vi nästan missade vår hållplats så drog vi oss mot skolan. Det tog längre än vanligt på grund av all packning. När vi väl kom till skolan så drog jag mig upp för a-enhetens trappor of doom. Vi skulle samlas först klockan nio så fram till dess fick vi roa oss så gott vi kunde. Det som hände under den timmen är oklart (förlåt, min humor). Jag tror bestämt att Mona tog min kamera, likaså Isak och David. Illa. Klockan nio prickade vi av oss och sen begav vi oss mot Södra Hamn. Woho. När vi kom ut på isbanan så tog jag på mig skridskorna och åkte sedan skridskor till Södra Hamn. Tack till Ewe som bytte väska med mig!(♥) När jag kom fram till Södra Hamn så drog Felicia och Johanna på sig sina skridskor och vi åkte en bit. Vi åkte till Bergnäsbron och där satt vi sen och pratade ett tag innan vi begav oss tillbaka. När vi kom tillbaka så bytte jag till mina skor och gick sen för att kolla på dem som pimplade. Sanna hade varit så duktig och fått fisk och även David. Sebbe, Misse und company höll på att bygga ett vindskydd och när Sebbe föll ihop så bestämde jag mig för att hjälpa till. Om jag får säga det själv så blev det ett riktigt stiligt vindskydd i slutändan. Jag återvände sen till mina kära vänner och vi åt lunch. När det var avklarat så frös jag så att jag skakade. Jag gick då till elden och där stod jag i princip resten av tiden på isen. Vid elden så gjorde Sebbe ugnsbakad apelsin. Fråga mig inte varför han kallade den för det men jag skrattade i alla fall otroligt mycket åt den där apelsinen. Eftersom lärarna var så barmhärtiga så fick vi gå tillbaka strax före tolv. Jag, Linnea, Maja och Ewe började alltså att dra oss tillbaka mot skolan och när vi kom fram till Linnea och Majas hus så sa vi adjö och fortsatte tappert mot skolan. Ewe bestämde sig för att följa med mig till skolan eftersom min buss inte gick förrän två timmar senare. Jag kom då på att vi kunde ha picknick så vi gick på för a-enhetens trappor of doom ännu en gång och satte oss i uppehållsrummet(vad heter det egentligen?). De två timmar som vi spenderade där var otroligt roliga. Vi skrattade tills vi låg på golvet och åtminstone jag hade ont i magen. Ewe fotade. Väldigt mycket. Haha. Åh, det var roligt. Det var min dag och dagens friluftsdag var fett värd och troligen den bästa jag har haft på Bergskolan. Något annat fett värt är att Erica kommer hit på påsklovet, härligt!
Ett otroligt onödigt långt inlägg.
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: