lördag 28 mars 2009

Jesus Christ Superstar

I kväll var jag alltså på musikal. Örnäsets församling hade satt upp Jesus Christ Superstar.
På grund av att vi är konfirmander så fick vi gratis inträde och en underskrift på vårt gudstjänstkort i form av en biljett. Det visade sig att några av huvudrollerna spelades av våra konfaledare. Jag tyckte i alla fall att det var en riktigt bra musikal och jag älskade sångerna. Jag kände igen en del. Den personliga favoriten är nog "I don't know how to love him". Det enda negativa var att några hade ett lite halvdant engelskt uttal men det var sjukt bra att de sjöng på engelska istället för svenska. Jag tror att jag hade lämnat kyrkan om de hade sjungit på svenska. Behåll det så som Andrew Lloyd Webber har skrivit det. Här nedan kommer tre bilder
av sämsta kvalitet. Undertecknad lämnade sin kamera hemma så det blev kort tagna med mobilkameran. Inte okej. Och förresten så är Agnes bäst. Nu ska jag sova. Aufwiedersehen

Inga kommentarer: