torsdag 16 april 2009

Gesichtsbuch.

"You are the definition of the stereotypical librarian: a cat owner with your hair in a bun and a chain for your glasses. Your favorite part of the job is collecting fines and telling patrons to shush. Actually, you'd be a lot happier if your library wasn't open to the public. Being a stereotype isn't a bad thing, though. You truly love and respect books and consider it an honor to be in charge of them. You're proud of your job and your sparkly pristine card catalog. Just try not to terrorize the schoolchildren too much. "
-Well, thank you. I think?

Åh, kära Gesichtsbuch. Du med dina fina men ack, så konstiga quiz.
Moving on.
Jag vill klaga en snabbis på folk som tycker att man ska översätta svenska texter till engelska. Sure, jag har inget problem med det så länge som man tänker på ADVERB. Oh, Jesus. Var är världen på väg? När ungdomar i min ålder inte använder sig av adverb? Karl Pettersen, pengarna ska gå till skolorna. Inte till någon sju meter hög häst i rondellen vid kultan. För ettkommasju miljoner svenska riksdaler. Ibland undrar man ju verkligen hur det står till bland våra kära politiker i Luleå. Ack, ack. Det var en ganska diskret övergång från språk till politik, don't you think? Ibland lyckas man ju. Anyways, jag tror att jag borde ta av språkpolisglasögonen ibland. Jag tycker synd om människorna i min omgivning. Ni får försöka att ha överseende med mina osynliga men ack, så jobbiga glasögon. Jag tycker om er även om ni gör språkfel lite då och då. Ingen är perfekt och även fröken språkpolis lyckas göra språkfel här och där. Nu ska fröken språkpolis sluta prata om språk och sova istället.
Aufwiedersehen

Inga kommentarer: