onsdag 15 april 2009

Ipredsorgsen tjej.

Det kommer att komma ett inlägg om Ericas vistelse snart men först tänker jag klaga lite.
I går gick jag till Daniella för att låna skivor med bra musik och idag letade jag igenom mina föräldrars skivor efter bra musik. Jag fattar inte att man måste göra det så för att få musik nu för tiden. Jag kommer aldrig få Amélie-soundtracket verkar det som. Om du har det så får du mer än gärna skicka det till mig. Det skulle göra min dag, kanske till och med vecka. Ipred är inte okej. Tack och lov för Spotify i alla fall men det hjälper inte precis min iPod. Min iPod törstar efter ny musik och det gör även undertecknad. Men tacka vet jag mina föräldrars musik smak, hittade Imagine, Bridge Over Troubled Water, Upside down, en massa Smokie och andra bra låtar. Jag börjar undra varför jag inte hade de låtarna tidigare, jag skäms. Daniellas musiksmak är inte speciellt dålig den heller. Jag har fått två Laleh skivor, två Veronica Maggio skivor och en Beach Boys skiva till iPoden. Ipred är inte uppskattat här uppe heller.
Aufwiedersehen

4 kommentarer:

Josefin sa...

ipred är en dum idé, det är galet att bolagen kan leta upp människor osv osv, men tycker att olaglig fildelning också är en dum idé. Om jag var musiker hade jag gärna velat ha pengar för musiken jag skapat. Jobba gratis är inte kul.

Denise sa...

Jag håller absolut med. Jag är inte direkt för fildelning men jag hatar idén med att bolagen kan leta upp människor. I och med ipred så har fildelning sjunkit men skivförsäljningar har inte ökat så frågan är ju om det här var det bästa sättet liksom. Men att jobba gratis är sjukt ovärt och musikerna förtjänar absolut pengarna. Ja, jag babblar på men my point is: du har rätt. HAHA. Men ja, fildelning är inte okej egentligen.

Josefin sa...

åh skönt, blev lite rädd att du var för olaglig fildelning först!

Denise sa...

Nej, nej. Jag som går omkring och klagar om de låga lönerna för t.ex lärare och brandmän. Det skulle vara tvärt emot mina principer att säga att det är okej att snylta på andras arbete liksom. Det kanske verkade så i inlägget men det var verkligen inte så jag menade. Man ska få credit och lön för det arbete man gör helt enkelt.