lördag 18 april 2009

rubrik bara för rubrikens skull.

Ännu en dag har gått och nu är det bara en ynka liten dag kvar av lovet. Men det är ingenting som stör mig det minsta för undertecknad ska till Hemavan på torsdag vilket betyder att jag endast och allena går tre dagar till veckan. Det kan inte bli alldeles för ansträngande. Jag missar tyvärr en hel del trevliga lektioner for example: båda engelsk- och tysklektionerna , en nolektion och en mattelektion. Illa. Jag missar matteprovet också. Det betyder att det blir prov de två första skoldagarna efter Hemavan. Jag får i alla fall en massa tid till att plugga. Det är ganska lång bilresa till Hemavan respektive till Klöverträsk från Hemavan. Det blir sjuttiotvå mil. Jag lär nog hinna plugga en hel del på de bilturerna. Det är inga bilturer att lekas med så att säga. Det blir i alla fall fyra slalomfyllda dagar och det sitter aldrig fel. Jag ser fram emot det så sjukt mycket.

Jag kom fram till att det skulle vara mysigt att på Operation Dagsverke rassla bössa på stan eller helt enkelt sätta sig någonstans där vi kan spela gitarr und so weiter och samla in pengar på det sättet. Det skulle vara en omväxling och samtidigt hur trevligt som helst. Bara en fundering som kom till mig så här på kvällskvisten.

Inga kommentarer: