fredag 1 maj 2009

puss va.

Ja, jag måste säga att jag började maj på ett superbt sätt.
Satte väckarklockan på åttanollnoll.
När jag vaknade så avnjöt jag en god frukost i form av rostade mackor, te och ett äpple.
Klockan nionollnoll satte jag mig på cykeln och cyklade ner till kyrkan.
Väl där så städade jag och ett antal andra.
Jag torrmoppade matsalen, köket und so weiter.
Vi kämpade på i lite mer än en timme sen gick vi ut på bron och fikade.
Där stod vi och pratade ett tag innan jag hoppade på cykeln och cyklade hem med ett leende på läpparna. Då var klockan tiotrettio.
Varför är det inte lika roligt att städa hemma som med en massa trevliga församlingsmedlemmar i kyrkan?
Det kan man allt fråga sig.
Jag känner mig i alla fall väldigt produktiv i dag.
Klockan två blir det fotbollsträning på bv, lovin' it och klockan nitton blir det Thank God it's Friday. Och solen skiner också.
En underbar första maj.
(Grattis Sebbe!)

Inga kommentarer: