lördag 2 maj 2009

Rastlösa Denise is back!

Nu sitter jag här ännu en kväll.
Jag må säga att jag har blivit otroligt rastlös av mig.
Det kan vändas till positiva och negativa ting.
Låt mig börja med att berätta om min dag.
Dagen började med att jag vaknade tjugo i tio fast jag hade planerat att vakna halv nio, illa. På grund av att jag vaknade så sent så kastade jag i mig frukost och bytte om innan jag gick på en morgonpromenad. En kort sträcka blev det, endast till kyrkan och tillbaka. När jag kom hem så tog jag det faktiskt lugnt ett tag innan jag pratade med Joel och vi bestämde att vi skulle spela fotboll. Så klockan ett gick jag ner till fotbollsplanen och spelade fotboll med Joel och Dennis i drygt en timme innan jag gick hem igen för att hinna äta lunch innan jag skulle promenera med Daniella. Den knappa timmen mellan fotbollsspelandet och promenaden så traskade jag av och an i huset för att jag ville röra på mig och när klockan slog tre så gick jag, Daniella och Carmen på promenad. Vi tog en ordentlig promenad "runt sjön" eller som vi säger här borta, runt Bomansrundan. Det tog fruktansvärt länge på grund av vårt ganska låga tempo men trevligt hade vi det i alla fall. Jag kom hem och åt middag etc och efter ett tag så ringde jag Joel ännu en gång och utbrast "Kan vi inte spela footboooll?". Joel och Dennis ställde upp på ännu mer fotboll så då spelade vi i drygt en timme till. Efter det ,mina vänner, så har jag faktiskt bara tagit det lugnt men det spritter i benen på mig.

Som ni kan konstatera så har jag fått onaturligt behov av att röra på mig. Det positiva är ju såklart att jag rör på mig medan det negativa är att jag knappt kan sitta still. Men jag har kommit fram till att efter jag rört på mig så kan jag koncentrera mig fullt på det jag ska göra sedan så jag kommer nog få allt det där pluggandet gjort ändå. Dessutom så kändes det som söndag idag och därför är jag sjukt glad över att få en till dag ledigt. Man borde alltid ha tre dagars ledighet. Det är bäst. Jag har faktiskt tänk att sova snart. Tänker ställa väckaren på halv nio imorgon. Nu tänker jag lite snabbt föra över en bild från idag och ladda upp här sen tänker jag sova.

Inga kommentarer: